Dagens wod

Vecka 26

Måndag: 3 Rounds For Time TC 45min  800m Run  30 Hang Clean N Jerk 30 Cal Machine  20 Toes To Bar  20 Thrusters  10 Burpee Over Bar  10 Powersnatch  Vikt: 40/30kg RX+: 50/35kg  – Öka med 5/2.5kg/ varv  Tisdag

Läs mer »

Vecka 25

Måndag: For time, TC 50min  For time: 3 rounds of: 20 Kettlebell Swings, 24/16 kg 10 Toes-to-bars 20 Single Kettlebell Hang Clean & Jerks, 24/16 kg 10 Push-ups — then — 4 rounds of: 12 Deadlifts, 50/35 kg 10

Läs mer »

Vecka 24

Måndag:  ”The Monday Chipper   3 RFT TC 50min 1000m run  35 Wallball  30 Boxjump 25 Pullups 20 Cal row  15 HSPU 10 BMU  5 Tireflip Tisdag:  A. Inlyftning (12min)  1 Powersnatch  2 OHSquat   1 Snatch balance  1

Läs mer »

Vecka 23

Tisdag: A. Inlyftning:  Splitjerk behind neck: 5×3 30-50% – Hitta en bra linje på stången, distinkt utlåsning! B. Main Part  EMOM: 12min 1 Clean + 2 Jerk – Bygg från 50% och uppåt mot 80-85% C. Styrka Heavy Cleanpull:

Läs mer »

Vecka 22

Måndag: ”Murph”    Tisdag A. Inlyftning: EMOM 10min 25-45% 1 Snatchgrip Deadlift  1 Snatchpull  1 Powersnatch  1 OHsquat B. EMOM: 8min 40-65%  1 Snatch  2 OH squat C. Main Part  E90S: 12min 2 Snatch @65-85%  D. WOD  For time,

Läs mer »

Vecka 21

Måndag  AMRAP 45min  Varje varv höj vikt med 5/2,5kg på stång  400m run  20 STOH 40/30kg  20 Frontsquat 40/30kg 20 T2B 20 Gobletsquat 24/16kg 20 KB Swing 24/16kg 400m run  20 Kcal row  20 Pullups 20 Deadlift 40/30kg  20

Läs mer »

Vecka 20

Metcon Monday Part one E2M for 10min  200m Run  8 Wallball  Lägg till 1-2 wallball varje varv  Rest 4min  Part two AMRAP28 Varje varv, höj vikten med 5/2,5kg  Startvikt 50/40kg Rx+ 60/45kg 30 KB Swing 24/16kg  25 Boxjump over

Läs mer »

Vecka 19

Hero Måndag: 55+ Weight: 40/30 Younger than 55: 50/35kg  ”Pia”  Hero workout AMRAP 60  1955m Run  20 T2B  16 Thruster 40/30 5 Ropeclimb 20 Powersnatch 40/30 17 CTB  4 BMU  20 HSPU 18 Frontsquat 40/30  5 BMU 20 Deadlift

Läs mer »
Crossfit Karlstad